joi, 21 aprilie 2022

Bugetul pentru masa de Paști în viziunea Guvernului și...românilor

„Nu am fost la piață. Sincer, soția se ocupă de toate aceste chestiuni. Nu am când, plec dimineața și mă întorc seara târziu. Ieri, a fost purtătorul de cuvânt, l-am rugat să meargă să reprezinte guvernul. Am văzut prețurile, am văzut și bugetul pe care l-a stabilit, 800-900 de lei. Prețurile sunt, într-adevăr, nu tocmai la îndemâna oricui. Este o perioadă în care comerțul se face cum se face, sunt și anumite exagerări în ceea ce înseamnă fixarea prețurilor. Trăim într-o societate liberă unde prețul este fixat de ofertă

Deci dl. Cărbunaru Dan care a vizitat piețele a stabilit un buget de 8-900 / masa de Pasti , cam o treime din salariul minim. Mult, puțin ?

Nu se specifică pentru câte persoane e masa respectiva, fiindcă in niciun caz nu poate fi pentru una singură, chiar dacă românii au  trecut printre tradiții si ghiftuitul pana la refuz la diverse ocazii. Dar chiar daca vorbim de o masa pentru 3 persoane e cam mult.

Sigur, carnea de miel s-a vândut intre 40-50/kg ( un minim 3-4 kg e necesar nu mai zic de drob ), carnea de curcan de la 45/kg, un carton de 20 de oua minim 12-15, un kg de cozonac / pasca de la 50 in sus,  si daca adăugam vin/suc, etc ne cam ducem spre sume chiar considerabil mai mari dacă socotim si cele 10-15% cu care au crescut toate preturile in ultima luna.

Dar eu va spun ca in piață, la firul ierbii, toate cele de mai au avut succes, am vorbit cu măcelari si mi-au confirmat ca au vândut zilele acestea in neștire, ca sa citez un sibian "Domnu', am terminat tot !". Cum asa  ? Simplu.  

Românii s-au obișnuit sa il sărbătorească pe Hristos, fie Craciun sau Pasti, prin...ghiftuire maxima. Sarmalele, curcanii la cuptor sau grătarele sunt deja must have la Sărbători. Lasand de o parte aspectul total nesănătos de a baga in ei la greu după o perioada de post, întrebarea ar fi : cine ii obliga, care tradiție a Bisericii ?

Răspuns : niciuna. Asa ca poftă bună...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu