”Părinții sunt subiectivi și pot să înțeleg asta, își doresc note mari pentru elevii lor, își doresc premii, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note de la 1 la 10 la discipline precum muzică, desen, educație fizică, și am da calificative. Dând calificative cu «admis/respins», o mare parte din această competiție care nu este din spectrul competițiilor benefice ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public”
Înțeleg perfect ce a vrut a sugereze ministrul Educației si chiar aprob ideea cu un exemplu elocvent chiar daca mai vechi.
Cand prin anii '70-si-ceva școala la care învățam s-a desființat, toti parintii ne-au căutat alta la fel de buna si cea mai renumita din acea zona super-ultracentrala era nr 5 , evident frecventata de toate odraslele stabimii din cvartal si nu numai. Cu foarte mari intervenții ala taticului-ministru al prietenului cel mai bun , transferul s-a rezolvat. Ca o paranteza , școala era într-adevăr excepțională pentru vremea respectivă, chiar inovatoare. Singura problema era aceea a "premiilor" la sfârșit de an cand , volens-nolens, copiii trebuiau departajați intr-un fel si de regula unicul criteriu era funcția părintelui, chestie pe care am înțeles-o mai târziu...
Sigur veti spune, alte vremuri, alta stabime. Fals, acum e la fel numai ca funcția a fost inlocuita de bani, sponsori etc, deh, capitalism, nu ?
Asa ca, nu va repeziți sa criticați ideea ministrului, cândva in viitor poate va ajuta...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu