miercuri, 4 octombrie 2023

Banii vorbesc : Țepelin dat afară din GSP de Ringier sau de industria pariurilor ?

Pe 31 iulie și pe 8 august 2023, redactorului șef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Țepelin, i s-a solicitat, de către doi dintre șefii Ringier Sport Media Group, să arate, în avans, articolele care privesc clienții de publicitate făcandu-se referire, explicit, la industria jocurilor de noroc dar jurnalistul a refuzat să privilegieze clienții de publicitate 

 

Cei doi oameni care conduc divizia de sport a grupului Ringier sunt: elvețianul Robin Lingg, președintele board-ului, și bulgarul Stilian Shiskov, acționar și CEO al Ringier Sport Media Group. 

 

  • În urmă cu o lună, pe 28 august, alături de Cătălin Tolontan am comunicat și conducerii executive a Ringier AG precum și Boardurilor companiei, printr-o discuție face-to-face la Zurich însoțită de o scrisoare oficială semnată de 25 de lideri ai redacțiilor GSP și Libertatea, că au fost mai multe episoade care, în opinia noastră, sugerau o imixtiune a comercialului în editorial. Iar ingerința asupra independenței jurnalistice este interzisă nu doar de codul de conduită al Ringier, ci și de legea română - Cătălin Țepelin 
  • „În opinia mea însă, ruptura a fost provocată de faptul că m-am împotrivit unor decizii care, cred eu, încercau să încalce principiile unei prese independente. (...) Am transmis că eu și colegii mei nu vrem să lucrăm sub o asemenea presiune. Și nici nu vrem să arătăm conducerii, înainte de publicare, articolele “sensibile” despre industria pariurilor, de exemplu.” - Cătălin Țepelin pe Facebook 
  •  „În semn de solidaritate față de Cătălin Țepelin și cu părerea de rău a despărțirii de cititori, încetez să mai public în Gazeta Sporturilor” - CTP
Ringier nu va plânge de dorul lui CTP dar am doar o singură curiozitate : cați dintre cei 75-80 de jurnaliști - Libertatea & GSP - semnatari ai scrisorii de protest trimise trustului își vor anunța demisiile ? 
Predicția mea ( care m-aș bucura să fie greșită) : niciunul, nici Tolontan și nici măcar venerabilul Ovidiu Ioanițoaia. 
Banii vorbesc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu